Pierwsze dni na diecie

Odchudzanie to proces długotrwały i wymagający wiele zaangażowania. Ci, którzy kiedyś podjęli walkę z nadwagą, otyłością czy po prostu mają za sobą epizod zrzucania kilku kilogramów doskonale zdają sobie z tego sprawę. Żeby nie było konieczne nieustanne powracanie „na start” i ciągłe rozpoczynanie diety na nowo przed odchudzaniem powinno się uwzględnić kilka czynników, które sprzyjają osiągnięciu celu i wyeliminować te, które mogą go uniemożliwiać. Dlatego jeśli chcemy, by odchudzanie było efektywne to powinniśmy przede wszystkim zadbać o dobrą motywację. I to nie tylko w pierwszych dniach czy tygodniach przebywania na diecie, ale przez cały okres trwania tych najważniejszych momentów. Należy bowiem pamiętać, że dieta jest stylem życia a nie chwilową zmianą nawyków. Dlatego po osiągnięciu zadowalających efektów powinno się nie zaprzestawać jej stosowania, ale jedynie wprowadzać drobne modyfikacje. Wiadomo, ze przy redukcji masy ciała nie należy spożywać słodyczy i powinno się pilnować tego co i o jakich porach jemy. Jeśli natomiast waga jest już odpowiednia i chcemy ją jedynie utrzymać to nie musimy być dla siebie bardzo rygorystyczni. Za główny wyznacznik powinien nam służyć zdrowy rozsądek. Wszystko jest dozwolone, ale w racjonalnych ilościach. Nie należy przesadzać ani z owocami ani z warzywami ani ze słodyczami. Powinno się zachować umiar, żeby zachować odpowiednia wagę. W nadmiarze nic nie jest wskazane. Pewne nawyki powinno sie jednak zachować. Zmiana pieczywa czy makaronów na żytnie, razowe to doskonały pomysł, który powinien zostać z nami na stałe.

Comments are closed.