Odchudzanie czy zdrowe żywienie?

Odchudzanie kojarzy sie nam jednoznacznie. Ze zmianą nawyków żywieniowych i z wprowadzeniem aktywności fizycznej. Przy redukcji masy ciała najważniejsze jest kontrolowanie poziomu kaloryczności i doprowadzenie do ujemnego bilansu kalorycznego, co najczęściej uzyskuje się właśnie wprowadzając ćwiczenia fizyczne. Ale to, co kojarzymy z czynnościami podejmowanymi przez osoby, które chcą zrzucić parę kilo to tak na prawdę po prostu działania, które są elementami zdrowego stylu życia. Każdy z nas, kto chce na dłużej pozostać w pełnej sprawności, cieszyć się zgrabną sylwetką i nie martwić sie upływającym czasem powinien zainwestować we własny rozwój i zapewnić sobie optymalne warunki do właściwego funkcjonowania. Codzienna aktywność jest warunkiem koniecznym utrzymania dobrej kondycji fizycznej, ale i psychicznej. Dlatego już drobne zmiany, takie jak zmiana autobusu na spacery czy windy na wchodzenie po schodach może być tą formą aktywności, która zapewni nam lepszy stan zdrowia. Dodatkowo powinniśmy ograniczać spożywanie słodyczy i niezdrowych, kalorycznych i przetworzonych dań. Dużo zdrowsze są posiłki przygotowywane samodzielnie. Nie zawsze pizza musi być uznawana za posiłek niezdrowy. Odpowiednio wykonana będzie świetną propozycją na obiad, ale trzeba we wszystkim zachować umiar. Nie bójmy się eksperymentować? Zapiec można wiele warzyw, które dostarczają do organizmu wiele witamin i minerałów, a wzbogacą również smak dania. Nie przesadzajmy za to z ilością sera, który jest dość kaloryczny i niezbyt wartościowy.

Comments are closed.