Chcesz zrzucić parę kilogramów ponieważ masz kompleksy z powodu swojego wyglądu oraz z powodu swojej wagi?

Podczas odchudzania należy pamiętać o zdrowym rozsądku aby nie popaść w groźną chorobę jak na przykład anoreksja, bulimia. Zdrową utratą masy ciała jest maksymalnie 1 kg w ciągu tygodnia. Ważne jest również aby nasz plan odchudzania zawierał zmiany w sposobie odżywiania ale także ćwiczenia, wysiłek fizyczny. Podstawą przy odchudzaniu jest całkowita eliminacja fast foodów, słodyczy, niezdrowych dodatków takich jak np. gotowe sosy, dodatki do potraw przygotowywanych w domu w tzw. torebkach. Mimo że uważamy je za polepszacze smaku bardzo często można zastąpić je dodatkami domowej roboty. Słodycze natomiast można zastąpić suszonymi owocami, cukier na przykład stewią. Będąc na diecie należy pamiętać aby zapewnić organizmowi wysoki poziom nawodnienia organizmu. Nie należy nawadniać organizmu słodzonymi, gazowanymi napojami. Wybieramy wodę oraz koniecznie niesłodzoną kawę oraz herbatę. Powinno się wyeliminować nawyk podjadania pomiędzy posiłkami. Od stołu zawsze wstajemy z delikatnym uczuciem niedosytu. Pozwoli to uniknąć przejadania się. Bardzo pomocne przy unikaniu przejadania się jest również używanie mniejszych talerzy, dzięki którym nakładane porcje również będą mniejsze. Nie wolno natomiast się głodzić ponieważ wtedy nasz organizm broni się i odkłada, magazynuje tkankę tłuszczową. Dieta powinna być bogata w białko, warzywa, owoce. Jeżeli lubimy podjadać podczas pracy przy komputerze lub oglądaniu telewizji najlepiej naszykować sobie właśnie porcję owoców, warzyw do chrupania.

Comments are closed.