Archive for Listopad, 2015

Większość kobiet nie zdaje sobie sprawy jak ważne są regularne wizyty u ginekologa, regularne badania piersi, cytologia.

2Choć media coraz częściej promują profilaktykę badań uważamy, że ten problem nas nie dotyczy, że nie mamy czasu. Obecnie co czwarta kobieta cierpi na schorzenie potocznie nazywane nadżerką. Skąd się bierze ta dolegliwość? Do najczęstszych przyczyn powstania nadżerki należy zaliczyć częstą zmianę partnerów seksualnych, ponieważ naraża to kobietę na liczne infekcje bądź choroby przenoszone drogą płciową. Kolejnym czynnikiem zwiększającym ryzyko powstania nadżerki są liczne porody a także poronienia lub nieleczone zapalenia, infekcje. Nadżerka objawia się plamieniem pomiędzy miesiączkami a także pojawieniem się jasnej (przeważnie żółtawej bądź nawet zielonkawej) wydzieliny o niezbyt przyjemnym zapachu, czasami towarzyszy jej ból w dole brzucha, ale zdarza się również ból w okolicy lędźwi. Wymienione objawy są często lekceważone i uważane za niegroźne dla zdrowia. Nadżerkę lekarz diagnozuje podczas badania wziernikiem. Następnie jest ona potwierdzana poprzez badanie cytologiczne. Dodatkowo lekarz może zalecić wykonanie posiewu bądź kolposkopię, czyli badanie polegające na wprowadzeniu w drogi rodne kobiety kolposkopu dzięki któremu można obejrzeć zmianę w powiększeniu. Warto pamiętać, że nieleczona nadżerka może prowadzić do raka szyjki macicy także nie należy bagatelizować tego schorzenia. Ważne jest aby raz na pół roku udać się na wizytę kontrolną do specjalisty.

Samodzielna dieta odchudzająca

Rozpoczęcie odchudzania to poważna decyzja. Jeśli chcemy zmienić swoje życie, niezależnie od tego, jakie decyzje do tego prowadzą to zawsze musimy się zmierzyć z wyzwaniami. Każda zmiana jest skomplikowana bo wymaga od nas przyzwyczajenia się do nowej, nieznanej sytuacji. W przypadku diety zadanie jest o tyle trudne, że zmiana ta powinna być permanentna. Zanim rozpoczniemy odchudzanie podstawową rzeczą, którą powinniśmy sobie uświadomić jest fakt, że dieta nie jest jedynie chwilową zmianą. Dieta to styl życia, który nie powinien się skończyć wraz z osiągnięciem celu. jeśli uda nam sie uzyskać wymarzoną wagę nie powinno się od razu powracać do starych nawyków. Jeśli będziemy wyznawali zasadę, że należy się stosować do diety tylko do momentu osiągnięcia celu to nigdy nie uda nam sie wypracować trwałej zmiany wyglądu. Tylko przestawienie się w stu procentach na inny sposób odżywiania, nie tylko terminowo, ale na stałe zagwarantuje nam osiągnięcie takich efektów, które nie przeminą po upływie czasu. Dlatego przy planowaniu diety powinno sie wziąć pod uwagę to, czy będziemy w stanie przestrzegać postawionych sobie zasad na dłuższą metę. Czy nie będzie nas korciło, by złamać zasady. Jeśli będziemy łamać narzucane sobie ograniczenia możemy dopuścić do napadów głodu, które będą miały katastrofalne skutki dla naszej sylwetki, co więcej mogą nas skutecznie zniechęcić do kontynuowania diety. A to jest największym zagrożeniem dla osób odchudzających się. Spadek motywacji to główna przyczyna przerywania odchudzania.

Zdrowa dieta odchudzająca

3Kto z nas nie chciałby mieć pięknej, zgrabnej sylwetki? Figura, którą można się pochwalić przed znajomymi, która nie blokuje nas przed wyjściem na plaże jest rzeczą, o której marzy wiele osób. Żeby ją osiągnąć konieczne jest jednak poświecenie. Nie należy żyć w przekonaniu, że wszystko zrobi się samo. Bez naszego zaangażowania nie będzie możliwe uzyskanie zadowalających efektów i osiągnięcie celów. Dlatego powinniśmy walczyć o to, żeby dobrze czuć się we własnym ciele. Jeśli nie podejmiemy zdecydowanych kroków to nigdy nie uda się zmienić swojego wyglądu. Wystarczy zrobić pierwszy krok. Jeśli już zdecydujemy się, żeby się poświęcić i zdobędziemy sie na odwagę, żeby podjąć wyzwanie to wytrwanie w postanowieniach jest już tylko drugą połową sukcesu. Przy przejściu na dietę powinniśmy zadbać o dobrą motywację. Jeśli będziemy mieli świadomość tego, jakie profity płyną z przebywania na diecie, łatwiej będzie nam się przyzwyczaić do często trudnych zmian. Przestrzeganie godzin posiłków, odstępów między nimi, ale przede wszystkim ograniczanie spożywanych produktów są często wyzwaniami bardzo wymagającymi, które dla wielu osób po pewnym czasie zaczynają być uciążliwe. Zwłaszcza jeśli pracujesz zawodowo i nie masz możliwości, żeby w pracy przygotowywać posiłki, nie masz często czasu żeby coś zjeść. W takich momentach pojawiają się wątpliwości. Znacznie trudniej jest zrobić sobie posiłki, które można zabrać do pracy niż kupić drożdżówkę w najbliższej piekarni. Ale nie warto iść na łatwiznę.

Pierwsze dni na diecie

Odchudzanie to proces długotrwały i wymagający wiele zaangażowania. Ci, którzy kiedyś podjęli walkę z nadwagą, otyłością czy po prostu mają za sobą epizod zrzucania kilku kilogramów doskonale zdają sobie z tego sprawę. Żeby nie było konieczne nieustanne powracanie „na start” i ciągłe rozpoczynanie diety na nowo przed odchudzaniem powinno się uwzględnić kilka czynników, które sprzyjają osiągnięciu celu i wyeliminować te, które mogą go uniemożliwiać. Dlatego jeśli chcemy, by odchudzanie było efektywne to powinniśmy przede wszystkim zadbać o dobrą motywację. I to nie tylko w pierwszych dniach czy tygodniach przebywania na diecie, ale przez cały okres trwania tych najważniejszych momentów. Należy bowiem pamiętać, że dieta jest stylem życia a nie chwilową zmianą nawyków. Dlatego po osiągnięciu zadowalających efektów powinno się nie zaprzestawać jej stosowania, ale jedynie wprowadzać drobne modyfikacje. Wiadomo, ze przy redukcji masy ciała nie należy spożywać słodyczy i powinno się pilnować tego co i o jakich porach jemy. Jeśli natomiast waga jest już odpowiednia i chcemy ją jedynie utrzymać to nie musimy być dla siebie bardzo rygorystyczni. Za główny wyznacznik powinien nam służyć zdrowy rozsądek. Wszystko jest dozwolone, ale w racjonalnych ilościach. Nie należy przesadzać ani z owocami ani z warzywami ani ze słodyczami. Powinno się zachować umiar, żeby zachować odpowiednia wagę. W nadmiarze nic nie jest wskazane. Pewne nawyki powinno sie jednak zachować. Zmiana pieczywa czy makaronów na żytnie, razowe to doskonały pomysł, który powinien zostać z nami na stałe.

Zasady zdrowej diety

4

Podczas odchudzania trzeba przestrzegać kilku podstawowych zasad. Zmiana wagi nie powiedzie się, jeśli ciągle będziemy popełniać te same błędy i zamiast je eliminować będziemy je na okrągło powielać. Żeby zdać sobie sprawę z tego, co robimy źle należy skupić się na tym, w jaki sposób podchodzimy do diety. Odchudzanie nie powinno sie stać wycinkiem życia, zupełnie oderwanym od jej kolejnych części. Jeśli wydaje ci się, że będziesz sie odchudzać, po czym w jednej chwili, po osiągnięciu rezultatu wrócisz do starych nawyków to od razu daruj sobie całą dietę. Nie ma ona sensu, bo po kilku tygodniach konieczne będzie jej rozpoczynanie od nowa. Dieta jest stylem życia. To, co zmieniamy przechodząc na dietę redukcyjną to w głównej mierze podjęcie działań zdrowszych niż dotychczasowe. To oznacza eliminowanie słodyczy, niezdrowych, kalorycznych przekąsek, fast foodów i innych tego typu rzeczy. Wprowadzenie do jadłospisu kasz, żytnich, razowych makaronów, warzyw i owoców to standardowe działania, które każdy wykorzystuje w planowaniu odchudzania. I są to również te zmiany, które nie powinny mieć terminu ważności. Nie należy z nich rezygnować. To, co wydaje się nam rozwiązaniem na odchudzających się jest w rzeczywistości po prostu zdrowym odżywianiem i takim trybem życia, który powinien prowadzić każdy z nas. Dla zachowania zdrowia i dobrej kondycji fizycznej i psychicznej nasz jadłospis powinien być urozmaicony i bogaty w składniki pochodzenia naturalnego. Każdy konserwant i wszystko co przetworzone nie jest tak zdrowe jak naturalne.

Odchudzanie czy zdrowe żywienie?

Odchudzanie kojarzy sie nam jednoznacznie. Ze zmianą nawyków żywieniowych i z wprowadzeniem aktywności fizycznej. Przy redukcji masy ciała najważniejsze jest kontrolowanie poziomu kaloryczności i doprowadzenie do ujemnego bilansu kalorycznego, co najczęściej uzyskuje się właśnie wprowadzając ćwiczenia fizyczne. Ale to, co kojarzymy z czynnościami podejmowanymi przez osoby, które chcą zrzucić parę kilo to tak na prawdę po prostu działania, które są elementami zdrowego stylu życia. Każdy z nas, kto chce na dłużej pozostać w pełnej sprawności, cieszyć się zgrabną sylwetką i nie martwić sie upływającym czasem powinien zainwestować we własny rozwój i zapewnić sobie optymalne warunki do właściwego funkcjonowania. Codzienna aktywność jest warunkiem koniecznym utrzymania dobrej kondycji fizycznej, ale i psychicznej. Dlatego już drobne zmiany, takie jak zmiana autobusu na spacery czy windy na wchodzenie po schodach może być tą formą aktywności, która zapewni nam lepszy stan zdrowia. Dodatkowo powinniśmy ograniczać spożywanie słodyczy i niezdrowych, kalorycznych i przetworzonych dań. Dużo zdrowsze są posiłki przygotowywane samodzielnie. Nie zawsze pizza musi być uznawana za posiłek niezdrowy. Odpowiednio wykonana będzie świetną propozycją na obiad, ale trzeba we wszystkim zachować umiar. Nie bójmy się eksperymentować? Zapiec można wiele warzyw, które dostarczają do organizmu wiele witamin i minerałów, a wzbogacą również smak dania. Nie przesadzajmy za to z ilością sera, który jest dość kaloryczny i niezbyt wartościowy.

Kuchnia pięciu przemian zyskuje coraz więcej zwolenników.

5

Jednak wciąż wiele osób w ogóle nie słyszało o tym trendzie żywienia. Co to jest kuchnia pięciu przemian? Przepisy, które promuje styl gotowania zwany kuchnią pięciu przemian są odpowiednie dla osób, które nie spożywają mięsa jak również tych mięsożernych, dla tych którzy lubią gotować i spędzają w kuchni dużo czasu oraz dla ludzi zapracowanych, cierpiących na chroniczny brak czasu, przygotowujących posiłki w biegu. Swój początek kuchnia pięciu przemian zawdzięcza medycynie chińskiej oraz filozofii taoistycznej. Zgodnie z założeniami medycyny chińskiej oraz filozofii taoistycznej człowiek powinien z pożywienia czerpać energię, więc posiłki powinny być jak najbardziej naturalne. Zgodnie z zasadami kuchni pięciu przemian produkty mleczne powinny spożywać tylko dzieci. Dorośli powinni wykluczyć ze swojego menu produkty pochodzenia mlecznego. Kolejną ważną regułą stylu życia według pięciu przemian jest spożywanie trzech ciepłych posiłków. Posiłki powinny być zdrowe, lekkostrawne, należy również korzystać z dobrodziejstw natury i w dużych ilościach spożywać sezonowe warzywa i owoce oraz zioła ułatwiające trawienie i regulujące prace układu trawiennego. Osoby zainteresowane kuchnią pięciu przemian z pewnością znajdą książki kucharskie z przepisami ponieważ taki styl życia i odżywania staje się coraz bardziej popularny. Można również odszukać ze swoim mieście lokale gastronomiczne serwujące dania przygotowane wg kuchni pięciu przemian i sprawdzić czy taki styl odżywiania będzie nam smakował, odpowiadał.

Każda kobieta pragnie się czuć podczas miesiączki świeżo, bezpiecznie, komfortowo. W pewnej chwili staje przed wyborem środków higienicznych używanych podczas okresu.

Wiele kobiet uważa, że tampony są dyskretniejsze, zapewniają lepszą ochronę, dają poczucie komfortu, bezpieczeństwa a także mogą być używane podczas uprawiania sportów. Na temat tamponów panuje wiele mitów, niekoniecznie przemawiających na ich korzyść. Po pierwsze nieprawdą jest, że dziewice nie powinny lub wręcz nie mogą używać tamponów. Jednak w tym przypadku powinno się rozpocząć stosowanie tamponów od tamponów mini. Kobiety, które odczuwają dyskomfort, ból po założeniu tamponu powinny zrezygnować z ich używania i wybrać podpaski. Tampon nie powinien zbyt długo pozostawać w drogach rodnych kobiety, zaleca się częste jego zmienianie. Jest więc nieodpowiednim środkiem higienicznym do stosowania na noc mimo że niektórzy producenci stworzyli specjalną linię tamponów na noc. Argumentują to faktem, iż przy obfitych krwawieniach zapewnia to poczucie większego komfortu. W takim przypadku należy zaraz po przebudzeniu usunąć tampon. Jeżeli zdarzy się, że podczas usuwania tamponu jego fragment zostanie we wnętrzu ciała nie powinno się wkładać następnego, ale użyć podpaski. Istnieje prawdopodobieństwo, że razem z krwią nasz organizm wydali pozostałość po tamponie. Jeżeli tak się nie stanie należy zgłosić się do lekarza specjalisty. Środek higieniczny, który wybierzemy powinien odpowiadać i współgrać z naszym trybem życia.

Twój mężczyzna bywa kłótliwy, agresywny bądź wręcz przeciwnie popada w stan dziwnego, smutnego odrętwienia, nie ma ochoty na współżycie, nie przejawia energii w życiu codziennym?

1Częste wahania nastrojów u mężczyzn mogą być spowodowane zbyt niskim lub też wysokim poziomem testosteronu. Warto zbadać jego poziom aby się przekonać czy to właśnie nie jest przyczyną zmiennych nastrojów, humoru. Testosteron jest typowo męskim hormonem. Produkowany jest w jądrach i odpowiada za wykształcenie się męskich narządów rozrodczych. Im mniejszy poziom testosteronu w organizmie mężczyzny tym mniejszy stopień wykształcenia narządów płciowych. U dorosłego mężczyzny testosteron jest odpowiedzialny za popęd seksualny. I również w tym przypadku im mniejszy poziom testosteronu w organizmie tym mniejszy popęd i ochota na współżycie. Zbyt wysoki poziom testosteronu zapewnia mężczyzną tężyznę fizyczną, umięśnione ciało niestety niszczy komórki odpornościowe czyniąc człowieka mało odpornym na wszelkie choroby. Największe stężenie testosteronu w organizmie jest przeważnie rano po przebudzeniu oraz ok. 21 kiedy to organizm powoli regeneruje się po całym dniu. Mężczyźni cierpiący na brak testosteronu mogą uzupełniać jego brak za pomocą zastrzyków, które powtarzane są co dwa, trzy tygodnie bądź za pomocą testosteronu w postaci żelu, który stosuje się codziennie. O ile żel zapewnia organizmowi stały poziom testosteronu i poprawia samopoczucie mężczyzny to po zastrzyku jego poziom w organizmie jest bardzo wysoki a następnie w czasie do następnego zastrzyku spada, stopniowo pogarszając samopoczucie.

Chcesz zrzucić parę kilogramów ponieważ masz kompleksy z powodu swojego wyglądu oraz z powodu swojej wagi?

Podczas odchudzania należy pamiętać o zdrowym rozsądku aby nie popaść w groźną chorobę jak na przykład anoreksja, bulimia. Zdrową utratą masy ciała jest maksymalnie 1 kg w ciągu tygodnia. Ważne jest również aby nasz plan odchudzania zawierał zmiany w sposobie odżywiania ale także ćwiczenia, wysiłek fizyczny. Podstawą przy odchudzaniu jest całkowita eliminacja fast foodów, słodyczy, niezdrowych dodatków takich jak np. gotowe sosy, dodatki do potraw przygotowywanych w domu w tzw. torebkach. Mimo że uważamy je za polepszacze smaku bardzo często można zastąpić je dodatkami domowej roboty. Słodycze natomiast można zastąpić suszonymi owocami, cukier na przykład stewią. Będąc na diecie należy pamiętać aby zapewnić organizmowi wysoki poziom nawodnienia organizmu. Nie należy nawadniać organizmu słodzonymi, gazowanymi napojami. Wybieramy wodę oraz koniecznie niesłodzoną kawę oraz herbatę. Powinno się wyeliminować nawyk podjadania pomiędzy posiłkami. Od stołu zawsze wstajemy z delikatnym uczuciem niedosytu. Pozwoli to uniknąć przejadania się. Bardzo pomocne przy unikaniu przejadania się jest również używanie mniejszych talerzy, dzięki którym nakładane porcje również będą mniejsze. Nie wolno natomiast się głodzić ponieważ wtedy nasz organizm broni się i odkłada, magazynuje tkankę tłuszczową. Dieta powinna być bogata w białko, warzywa, owoce. Jeżeli lubimy podjadać podczas pracy przy komputerze lub oglądaniu telewizji najlepiej naszykować sobie właśnie porcję owoców, warzyw do chrupania.